Over ons

De doelstelling van stichting Help ons Helpen is om zowel materiële als geestelijke hulp te verstrekken aan noodlijdende personen of gezinnen (ongeacht levensovertuiging) in het binnen- en buitenland.

Dit kunnen wij echter niet alleen en zijn sterk afhankelijk van samenwerking met lokale partners, plaatselijke kerken en (christelijke) organisaties en van giften.

Sinds 1994 is stichting Help ons Helpen actief in Roemenie, sinds 2009 in Israël en sinds 2014 ook in India, Nepal en Malawi.

De stichting vind haar bestaansrecht in Jesaja 58: 7-12

Help ons Helpen

Geschiedenis

We zijn een van oorsprong een Katwijks initiatief: in de jaren tachtig voelden twee mensen zich geroepen door God om de mensen in Roemenië te helpen met de vele problemen die daar waren.

Ze stapten samen in een auto en reden naar Roemenië zonder een idee te hebben wat ze konden doen. In een willekeurig Roemeens dorpje, Salonta, belden ze aan bij de lokale kerk: de voorganger Kovacs opende de deur, maar was niet verrast hen te zien: “Ik had u al verwacht, want ik heb God om hulp gebeden.”

Bekijk het verhaal via YouTube.

Ga naar de projecten van stichting Help ons Helpen!