Malawi

Het werk in Lauji One is in 2010 gestart door Chris Onderstal. Zij is sinds 2001 werkzaam in Malawi en momenteel directeur van Stichting Ahava Malawi.

Doelstelling van de stichting is het bevorderen van geestelijk en maatschappelijk welzijn van de armste bevolking van Malawi, waaronder wezen en weduwen, door medische zorg, voorlichting, onderwijs, activiteitenbegeleider en andere ondersteunende activiteiten.

Vanaf 2012 t/m 2014 hielp stichting Help ons Helpen mee met de financiële ondersteuning van een kliniek. Vanaf december 2016 heeft stichting Help ons Helpen maandelijks geld overgemaakt voor een groep van ongeveer 30 weduwen en ouderen. Deze ouderen krijgen dagelijks een maaltijd en een stukje dagbesteding.

Help ons Helpen

De doelstelling van stichting Help ons Helpen is om zowel materiële als geestelijke hulp te verstrekken aan noodlijdende personen of gezinnen (ongeacht levensovertuiging) in het binnen- en buitenland.

Sinds 1994 is stichting Help ons Helpen actief in Roemenie, sinds 2009 in Israël en sinds 2014 ook in India, Nepal en Malawi