Roemenië

Salonta

Barka

Stichting Help ons Helpen steunt kerkelijke gemeente BARKA in Salonta bij het opvangen van kansarmen en straatkinderen. Help ons Helpen steunt financieel de lunches van de kinderen en de kosten voor een kok. Hiernaast is speelgoed en een pooltafel naar Salonta toegestuurd.

Verzorgingshuis

Huize “Salem” in Salonta (Roemenië) is een plaats waar ouderen en hulpbehoevende in vrede, goede zorg, en liefde wonen. Op een verantwoordelijke en liefdevolle wijze worden bejaarden en hulp-behoevende 24 uur per dag verzorgd.

De bewoners helpen o.a. zelf mee met verzorgen van de tuin en kippen.

Land voor voedsel

Project Land voor Voedsel, waarbij de allerarmsten meedelen in de opbrengsten van de gewassen, en er tevens arbeid verricht wordt op het land, waarbij de werknemers betaald worden in natura.

Boekarest

Anneke van der Kouwe: Sinds 1991 werk ik in Roemenië, voornamelijk onder kansarme gezinnen in Boekarest.

We proberen te voorkomen dat kinderen of hele gezinnen op straat terecht komen en proberen kinderen uit deze gezinnen een betere kans voor de toekomst te geven. We doen dit onder andere d.m.v. materiële/financiële hulp, raad geven aan ouders en bijles geven aan kinderen met problemen. Op deze manier kunnen we een iets van Gods liefde laten zien.

Help ons helpen

Al ons werk wordt gedaan op basis van vrijwillige giften en gebed. We zouden het fijn vinden als u voor ons werk en de gezinnen in Roemenië wilt bidden. Als u het werk wilt ondersteunen kan dat via de Stichting Help ons Helpen van waaruit wij werken.

>>> Nieuwsbrief Zomer 2020

Help ons Helpen

De doelstelling van stichting Help ons Helpen is om zowel materiële als geestelijke hulp te verstrekken aan noodlijdende personen of gezinnen (ongeacht levensovertuiging) in het binnen- en buitenland.

Sinds 1994 is stichting Help ons Helpen actief in Roemenie, sinds 2009 in Israël en sinds 2014 ook in India, Nepal en Malawi